HTML

Zendo

Blogomban azokról a (főként magyar) tehetségekről szeretnék írni, akik a maguk útját járják. Akik értékeket hoznak létre: legyen az zene, design, könyv, film, festmény...

Friss topikok

Linkblog

Let there be sound - High Five Julinak és a Jazz Riffnek!

2008.10.20. 22:38 Zendo


  

Búslakodtam,hogy már nem kaptam jegyet az AC/DC koncertre, de végül megvigasztalt a gondolat, hogy az árából 18 Take 5 jazzkoncertre elmehetek!

 

Szombat este nemcsak a tehetségét villogtatta meg Fábián Juli, hanem flitteres aranyszínű topját is. Aranyos volt, mint egy tengerből felbukkanó sellő ( aki a koncert alatt jó pár poént is ellő..).

 

Nemrég tért haza portugál nyaralásból kedvesével. A hírek szerint a helybéli halászok Juli dedikált fotóját tűzték fel hajójuk árbocára a jobb fogás reményében (vagy csak azért hogy legyen egy jó napjuk).

 

A Take 5 himnuszt legszívesebben állva hallgattam volna végig.

 

Az első részből nekem legjobban a Black Coffe tetszett. Meg Juli hullámzó mozgása, ahogyan fokozatosan ellazul és átengedi magát a zene hatásának. Érdekes, hogy elég nagy teret ad a fiúknak a szólókkal, nem helyezi magát túlzottan előtérbe: igazi csapatmunka, nem szorul ki senki.

 

Sárik Péter és Födő Sándor dobost egy láthatatlan szál kötötte volna össze, annyira szinkronban voltak. Sándor a még lassúbb részeknél is olyan dinamikus dobalapokat ad, hogy legszívesebben eltoltuk volna az asztalokat,hogy táncolós bulit csapjunk.Mesélte ismerősöm, hogy egy koncertjükön a tíz perces áramszünetet Sándor dobszólójával töltötték ki, mintha mi sem történt volna. Erős kísértést éreztem,hogy elvágjak egy vezetéket...

 

Péternek hihetetlenül izgalmas a zongorajátéka: egyik pillanatban még annyira finoman játszik, mintha csak egy odatévedt szempillát söpörne le ujjaival a billentyűkről, aztán meg ráveti magát a zongorára – és ezt újra meg újra elismétli, teljes izgalomban tartva közönségét.

 

Papesch Péter szerényen meghúzódik ugyan a háttérben, de megbízhatóan pengeti a basszust, jókat szólózik. Csejtey Ákos teljesen átengedi magát a zenének, behunyt szemmel élvezte a dob-zongora futamokat, hihetetlen átéléssel játszik!

Az ütős-fúvós szekció összehangolt hairstyle-ját megirigyelve én is leborotváltam a hajamat.

 

Egyre több rajongót ismerek meg arcról a hardcore fan-táborból, olyanok vagyunk már mint egy nagy család.

 

Teljesen feldobódtam és felöltődtem ismét a koncert alatt, három ásványvíz után egy jeges teát is bedobtam. Egy jó erőset. Egyszer élünk!

 

Egy ausztrál teremtésmítosz ( Az álmok kora )jutott még eszembe a koncertről:

 

Kezdetben a Földön csend honolt, az üres nemlétezés. Nem voltak formák, nem voltak színek, és az Ősök a Föld alatt aludtak. Aztán beköszöntött az Álmok kora és az Ősök felébredtek és dalolva útnak indultak. Elénekelték az állatok neveit, a fákét, a füvekét, a virágokét és a madarakét.

Aminek a neve elhagyta éneklő ajkukat, az nyomban megelevenedett. A Föld feléledt.

 

Másnap srácaimmal a Dömörkapu vízesésnél voltunk: élveztük a napfényt, az avar illatát, néztük a csobogó patakot és megmásztuk a köveket. Ez is jazz...

komment

Címkék: zene jazz fábián juli

süti beállítások módosítása