HTML

Zendo

Blogomban azokról a (főként magyar) tehetségekről szeretnék írni, akik a maguk útját járják. Akik értékeket hoznak létre: legyen az zene, design, könyv, film, festmény...

Friss topikok

Linkblog

Boat Trip Julival

2009.01.10. 18:21 Zendo

 

Elmúlt karácsony, a vásárlás szent ünnepe. A Blikk azt ajánlotta olvasóinak hogy vibrátorral lepjék meg kedvesüket karácsonyra. Csendes éj helyett Csendes Kéj. Sweet Jesus!

 

Én középfülgyulladást kaptam karácsonyra Quimby után, lehet hogy ez intő jel: túl sok koncertre járok...

 

A  december 6-i  A38 koncert igazi 'boat trip' volt ( Barabás Lőrinc Eklektrick) : a közelünkben vígan pipázó kolumbiai csapat füstje minket is pszichedelikus élményben részesített. Gyanús volt,hogy a lassú számoknál csápoltak legjobban, míg a lüktetős táncos részeket mereven kiguvadt szemekkel figyelték.

De lehet hogy az időeltolódás miatt voltak csak fáziskésésben.

 

Először hallottam élőben játszani Lőrincet, zseniálisan ötvözi a stílusokat, csupa tűz a játéka.

Úgy hallottam hogy pályafutása kezdetén hip-hop bulikra járt le és spontán beállt trombitálni. Sena egy Irie Maffia koncerten már lenyűgözött: őstehetség. És jött Fábián Juli: 

 

 

When you were on stage

Your waves rocked the boat

Then we saw the Light

And began to float...

 

Nekem a lélegzetem is eláll ha meghallom Juli hangját. Üdvözült mosoly dermeszt meg és egyszerűen elfelejtek levegőt venni. Rendszeresíteni kellene az oxigénmaszkokat a koncertjein. Mi meg ott szörcsögnénk,mint megannyi Darth Vader.

 

Kedvéért még a Dopeman klipet is megnézetem. Mr. Pityinger munkásságát nem ismerem (rosszat meg írjanak a kritikusok, akik olyanok , mint a nőgyógyász: ahol mások az élvezetet keresik, ők a problémát) de a pártsemleges magyar Lee HarveyOswaldos borítón jókat derültem.

 

Végre kezdik felfedezni Julit a női magazinok: az ELLE karácsonyi számában olvastam az interjút Jazzficánkáról, kíváncsi lennék a novelláira. Pláne ha úgy ír, ahogyan énekel!

 

Tegnap pedig csatlakoztam Zozihoz és Andihoz, a MÜPA-ban adott koncertet Juli zenekarával a két hete húzódó torokgyulladásnak fittyet hányva.

 

Azt hiszem, az ütőhangszerek mágusának, Födő Sándornak gyerekkorában egy beépített szekrényben kesztyűben kellett gyakorolni a szomszédok miatt. 1 négyzetméternél nagyobb helyett nem foglal el a színpadon és dobverőt sem használ. Akár egy telefonfülkében felléphetne. Keze mégis gyorsabban járt a zsámolyon, mint egy dupla lábdob. De vajon mit fog bedobni a közönség közé a koncertek után ???

 

Laza szimbiózisban előadott koncert volt, a fúvós (Csejtey Ákos) nyugisan ki és be sétálgatott szomorkásan szép szólói után, kedvére kijátszotta magát mindenki: könnyedén és természetesen. Sárik Péter ha beindul, dobos legyen a talpán aki követni bírja szélsebes játékát. Papesch Péter két tűz között egy percre sem lankadt.

 

Sokszor aggódom azon,hogy túlzásba viszem a rajongást, de Zoziékhoz képest alkalmi műkedvelő vagyok.

 

Elhozták és DEDIKÁLTATTÁK a számok sorrendjét feltüntető papírt! Van még hova fejlődnöm. Nem túlzás, amikor azt írtam,hogy a hardcore Juli rajongók lassan már busszal fogják őt követni az összes fellépésre: még Londonba is elkísérik hazai imádói.

 

Szerintem amikor reggel énekel Juli a fürdőszobájában, akkor az ablak alatt tapssal jutalmazzák meg a rajongók.

 

komment

Címkék: jazz fabian juli

süti beállítások módosítása