HTML

Zendo

Blogomban azokról a (főként magyar) tehetségekről szeretnék írni, akik a maguk útját járják. Akik értékeket hoznak létre: legyen az zene, design, könyv, film, festmény...

Friss topikok

Linkblog

Erik Rulez !!!! Avagy harcoljunk a nyugdíjasok szexuális szabadságáért!

2008.07.08. 18:41 Zendo

 

Elzarándokoltam  a VOLT fesztiválra, hogy megcsodáljam a Harcsa Veronikának készült egyedi Tisza cipőt Hamupipőkén. Ha már ott voltam, mellékesen benéztem  Exploited koncertre is, aztán rohanás Cypress Hill-re, utána Erik Sumo és reggelig MR2 Buli DJ Izillel.

 

Veronikából csak egy van, őt egyedi dolgokkal kell kényeztetni, ha már angyalként itt a földön köztünk van. A csillagokat majd lehozza neki a teára is maradó kedves, a többi dologhoz szabad a pálya a  divattervezők és a rajongók előtt! A piros rózsacsokor meg amúgy is túl direkt...

 

Érzelmi görbémet bekalibráltam EriK Sumóra : boldogsághormonjaim ott indultak csak be ( kinek a pap, kinek a papné, nekem speciel HV), szerencsére DJ Izil és vizuálisan DJ Nadja aztán megtartott ebben a kellemes lebegő állapotban reggelig.

 

 

A Jazz Quartetről sajnos lemaradtam, de úgy hallottam,hogy  Cypress Hillen is ugyanaz a törött kezű technikus hangosított, mert a mobilvécében is jobb volt a hangzás, mint bárhol kint. Már csak az Exploited végére értem oda, de egy kis punknosztalgiának ennyi elég is volt. A még mindig aktuális dal, a Fucking USA ( the Agressor) mellett elhangzott a gyertyafényes vörösboros első randi hangulatát döntően befolyásolni bíró Sex and Violence is sok más dal mellett...

 

Punkzenekart azért jó alapítani, mert a három akkordot minden zenei alap nélkül lehet nyomni. A Pistols-sal ellentétben a három akkord virtuózai :a Ramones koncert számaitól még a srácaim is teljesen beindulnak és a japán punk-rockos Road of Major és Gogol Bordelló mellett Ramones a pogó toplistánk élén áll. 

 

Cypress Hill-től sokat vártam, nem sok Hip-hop bandát bírok meghallgatni, de  san franciscóí és amszterdami koncertlemezeik visznek mindent nekem ebben astílusban. Talán a pohár Hilltop ( vagy Hiphop?) rosé álmosított el, vagy a hangzás hervasztott le, de nagyon nem indultam be tőlük, bár a tömeg élvezte őket. Annyit azért tudtak,hogy Magyarországon vannak és a biztonság kevéért -kicsit talán lenézően -megkérdezték,hogy bár nem tudjuk hogy egyáltalán értitek-e amit mondunk angolul, de jól érzitek magatokat?

Nem tudják,hogy manapság szinte minden magyar zenekar angolul nyomja ( HVQ,Sumo, Irie, PASO, Lőrincz és még sokan mások) Országh szótárral az agyban érdemes csak bulikra járni!

 

Sumóék meg úgy tűnik, fél egynél korábban elkezdték, mert nagyon rövidnek éreztem a koncertet, bár elképeszően feldobott!

Kiss Erzsi éneke mellett még a Exploited is nyálas fiúzenekarnak hangzott utólag visszagondolva.

Már-már a kordondt harapdáltam gyönyörűségemben. Olyan koncerten még nem voltam, ahol a fotósok is táncoltak!

 

Ahogyan például sokkal jobban szeretem a Ramones-t koncertfelvételeken hallgatni ( sajnos élőben már csak a magyar származású dobost láthattuk volna pont aznap este a ZP-ben) ,ugyanúgy a Sumo is teljesen lehengerlő élőben, a Cd is kellemes, csak sokkal szolidabb hangulatú, nincs az a pörgés, jó kis gitárzúzás, dívapárbaj. Csak jöjjön ki már az  a koncert DVD!

 

Veronika egy hosszú zöld ruhát viselt  farmer felett rózsaszín övvel ami vagy hasonlított a második lemezborítón viselt fantasztikus Chee-Chee darabra, vagy teljesen ugyanaz volt. De tudat alatt ez inspirálhatta a Tisza tervezőjét, mert a a fehér bőr alapú rózsaszín sárga és zöld apró virágmintákat keresztező ( Veronika angyali mivoltát  szimbolizáló) finom aranyselyemkockák tökéletes összhangban álltak a csakra színekben pompázó selyemfényű ruhájával. 

Nem szorul stylist-ra ez a gyönyörű lány, neki nem kell az image-ét kitalálni, marketinges csapattal arculatot csinálni neki és jópofa fizetett álstory-kat írni hozzá: ő önmagát adja , kifinomult ízléssel rendelkezik és belülről jövő szépsége és csodás rendkívül képzett hangja az, ami megtisztítja lelkünket a koncertjein és tölt el határtalan boldogsággal mindenkit. Szerencsés lehet az, akit a barátságával tisztel meg...

 

Sajnos a dobosuk a PUF koncerten folytatta, bár egy ráadásra azért szerencsére maradt. Rohantam volna Majtényi Bálintért a Quartet Lars Ulrichjáért, de ő már biztosan öt  gyermeke mellett az igazak álmát aludta, nem lett volna szívem felkelteni.

 

DJ Izil ( na végre tudom,hogy ő az MR2 zenei szerkesztője - ÁLDASSÉK A NEVE , a Cd-im már porosodnak :éjjel-nappal az MR2 szól) mellett a szép hosszú barna hajú női DJ : DJ Nadja nyomta ( ex-modell, ex-balerina s ex-szimbólum) sokak őszinte sajnálatára nem a most oly divatos toplessben, de ne legyünk telhetetlenek. Igen jól pörgették reggelig!!!  Nem tudom,hogy a Sumo koncert positive vibration energiabombája vagy a koktélbárban elfogyaszottt Cuba Libre hatott ilyen erősen (amiben szerintem felcserélte a mixer a kóla és a rum arányát, nem mentem vissza reklamálni) de ötig a fáradtságnak a nyomát sem éreztem. Izil mérnöki precizitással, rezzenéstelen arccal, fekete napszemüvegben - hajnali kettőkor - szájában az elmaradhatatlan cigivel sétált ki és be, mint egy feszült kiscserkész, aki éppen tüzet készül rakni és nem nyugszik addig amíg elég rőzsét nem gyűjt össze,hogy felcsapjanak a lángok. Aztán ahogy a hangulat hevült egyre jobbban, néha mintha egy pillanatra megmozdította volna egy kicsit a vállát. De lehet, hogy rosszul láttam. Túlságosan Nadjára koncentráltam. Négy óra magasságában Izil már a kezeit is ritmusosan mozgatta, és egy elégedett cserkészmosolyt is megengedett magának. Felszállt a füst! Nagyon érzi a zenéket:nem is  kellenek ide felesleges allűrök.

 

Amúgy meg Nadja táncolt és mosolygott helyette is. Hamar megértettem, miért lógnak kigúvadt szemekkel annyian a korláton a pultra meredve.

Nadja időnként leugrott a színpadról két vad rázás között, aztán egy kommandós mozdulattal felperdült.  Ez igen! Tíz pont.

 

Egyszer Erik Sumo is feltűnt, megölelte Nadját (neki Nadja hagyja). Bezzeg Veronikát nem hozta magával - aki valószínűleg két forró nyári koncert után már álomba szenderedett, fodros kispárnája alatt az új Tisza cipővel,miután Sting altatóját elénekelte magának édes búgó hangján. Álmában aztán dalszöveget írt egy kicsit, egy talán egy új Uma Thurman-es copfvariációt is álmodott hozzá. Vagy dupla whisky-ket töltött magába filter nélküli cigik társaságában, hogy rendesen felkészüljön az augusztus 2-i Tankcsapda számra? Hogy aztán füstös hangon énekelje,hogy: "Üljenek a fiúk ölébe a lányok!"

 

A VOLT -egy éjszaka után- egy nagyon kulturált jól megszervezett, igényes fesztivál benyomását keltette bennem, a Szigeten már jó régen jártam, az első évek alternatív, kicsit woodstocki hippi-légkörét kiölték a szponzorok és Korda Gyuri.A portól meg szilikózist lehetett kapni. Meg ide Norbi és Norbiné sem fog eljönni. UJJÉ! Legszívesebben végig maradtam volna. Pedig ugyanazok a szervezők...

A pultosok is nagyon barátságosak voltak, az árak alacsonyak, aki időnként kicsit nekem jött - ami az enyhén off-road terepen könnyen előfordult- mindig elnézést kért.

A pálmát egy világos farmerminiszoknyába öltözött, azaz vetkőzött szőkeség vitte el, aki első bálozóként magassarkúban tipegett.

A szépségért meg kell szenvedni, mi meg legalább láttunk egy jó lábat.

 

Megint csak bebizonyosodott, hogy külföldi sztárokban sokszor csalódok: érdemesebb inkább feltörekvő hazai tehetségeket megnézni, sőt minél többször, hiszen nincs két egyforma koncert -rengeteg az improvizáció a jó bandáknál, akik élvezik hogy zenélhetnek ( most például Veronika marionettfigurás egyedi tánckoreográfiája ejtett rabul). A nagy zenekarok egy idő után talán belefásulnak a sok utazásba és már a pénzcsinálásról szól a dolog (no meg az  I'm Number One  - so why try harder felfogás) - az új bandák beleadnak mindent, érdemes még a felszálló ágban kiélvezni játékukat.

 

 

Hazafelé mozgólépcsőn az Exploited Sex & violence dalát dúdolgattam, amikor egy könyvreklámot pillantottam meg:

Szex és nyugdíj, volt a címe. Arról akar szólni,hogy még a nyugdíj előtt kell sokat szexelni. Miért utána már törvény tiltja?

Harcoljunk a nyugdíjasok szexuális szabadságáért!!!



 


 


 

komment

Címkék: zene volt fesztivál harcsa veronika eric sumo band

süti beállítások módosítása