HTML

Zendo

Blogomban azokról a (főként magyar) tehetségekről szeretnék írni, akik a maguk útját járják. Akik értékeket hoznak létre: legyen az zene, design, könyv, film, festmény...

Friss topikok

Linkblog

Harcsa Veronika új lemeze

2009.01.10. 17:10 Zendo

Boldog békeidők, amikor még majd minden Harcsa Veronika koncertre volt időm elmenni. Ehhez a bús borongós téli időszakhoz a Beatrice Meditáció dala illene leginkább (Ha elnémul a város, oly magam vagyok..) ezért a fényhiányt legjobb Veronika hangjával pótolni.

 

Az A38 -as lemezbemutatót nem hagyhattam ki,sőt vittem a kollégákat is. Már a hajót is kinőtték, telt ház volt. Remélem a következő lemezbemutató már a MÜPA nagytermében lesz!

Valami érthetetlen okból kifolyólag nagyon népszerű Veronika a kosárlabdások körében. Bár 185 centimmel alacsonynak nem mondanám magamat, mégis alig láttam a színpadot.

 

A fúvósszekcióval kiegészülve már már big band hangulat volt, sőt még egy go-go boys formációt is bedobtak a srácok a végére.

Barátommal már hétkor ott voltunk, hogy elsőként kaparintsuk meg a belépőhöz járó cd-t, némi közelharc után ő nyert. Már sajnálom,hogy nem készíttettem le a VERON4EVER pólót a neves eseményre. A B tervem a transzparens volt, ugyanezzel a felirattal, de nem bírtam rájönni miként lehetne sötétben láthatóvá tenni.

Azt már le sem merem írni,hogy egy csapat graffitist is meg akartam kérni,hogy fújják tele a várost VERON4EVER felirattal. Ezer szív alakú mécsest akartam kis hajóban leengedni a Dunán - ezt lehet,hogy a Thousand lovers dal inspirálta.

 

Elsőre sok dalt félreértek: a Come on overről azt hittem,hogy a szerelemről szól, de úgy tűnik a barátsággal túl lehet lépni a szerelmen. Az Are you gonna share  sem Veronika  file-megosztástól való féleméről szól. Nagyon költői a Smoke álom víziója is.

 

A dalszövegek nagy rész a villamoson ülve született, a BKV nyugodtan szponzorálhatná a lemezt, vagy a Samsonite a címadó kis piros bőrönd után...

 

Az ismerőseim,akik először hallják Veronikát rendre megjegyzik,hogy milyen erős a kisugárzása,és hogy mennyire átjön dalain át lelkének tisztasága.

 

Hangja ott rejlik életem minden boldog pillanatában: a téli napfényben, a hó borította kertben, srácaim nevetésében. Zenéje harmóniát teremt, elűzi a sötétséget.

 

A lemezt finoman kóstolgatom, mint egy Lindt desszertet. Még egy év sem kellett az elkészítéséhez, rengeteg energiát fektettek bele: igazi csemege.

 

Kellemes meglepetésként ért a fúvósok jelenléte a lemezen, finoman belesimul játékuk az Unreachable magával ragadó dalába. Meglágyítja, mint napfény a pralinét.

 

Hasonló élményem utoljára az Aurora Illegális Bál lemezének hallgatásakor volt. Qka trombitajátéka  sajátos lírai dimenziót adott a punkzenének: a tarajosok kezében biztosan megállt a Palmotex tőle.

 

 

Ott voltam a YOU című dal születésénél is: a Café If-ben Bálinttal lépett fel Veronika (aztán rohanás a Zöld Pardonba Erik Sumóra) és szomorú volt,hogy kedvese nincsen mellette. A női magazinok titkos tippje lehetne a gyógyír szerelmi bánatra kategóriában: szabjuk át kedvenc pólónkat egy ollóval.

 

Még csak a lemez feléig jutottam, nem lehet csak úgy mohón behabzsolni. Előtörnek a koncertemlékek: Veronika a Magyar Dal napján magyarul énekel 50 ezer embernek és a felejthetetlen Take 5 bulik: Gyémánt Bálint a vadonatúj zöld pedáljával kijátssza magából Jimi Hendrix szellemét, Blaho Attila borostás mosollyal előadott laza zongoratfutamai ( egyszer minden bátorságomat összeszedtem és kezet fogtam vele), Oláh Zoltán a még bejáratós nullkilométeres bőgővel szólózik , Majtényi Bálint dobjátékától elszállok, mint a dobverő. Micsoda év volt!

 

És a vendégszereplések! Érik már egy featuring lemez : a PASO, Brains, Kozma Orsi, Smarton Trió lemezein vendégszerepel Veronika és most a nu-jazz pápával Nicola Contével turnézik. A Club Beluga pedig a híres zen koanra utaló: One Hand Clapping című számot remixelte. A taps egy kézzel olyan, mint a német humor vagy holland garsztonómia. Valójában nem létezik, de ha mégis megtapasztaljuk, akkor már közel a Nirvána.

 

Ki tudja mit hoz a távoli jövő? Én egyre csak ezt a képet látom magam előtt: Veronika gyermeki haját simogatja miközben altatódalt énekel nekik. Amikor már félig álomba szenderülnek fülükbe súgja a titkokat, amiktől feltárulnak a világ csodái. Ők meg a bennfentesek magabiztosságával kacsintanak egymásra: a mi anyukánk egy IGAZI ANGYAL!

 

 

komment

Címkék: jazz harcsa veronika

süti beállítások módosítása